Ron-en-Corry-in-maleisie.reismee.nl

Kuala Lumpur beter leren kennen.

Hallo allemaal,

Hé hé, eindelijk even zitten. Het is22:30 uur en we zijnnu pasterug op de kamer.

Vanmorgen eerst een heerlijk ontbijt genomen en natuurlijk hoort daar ook een rijsttafel bij. Er was ook gewoon brood hoor. Daarna om 9:00 uur met onze prive-chauffeur op weg naar de high-lights van Kuala Lumpur. Als eerste naar een Hindoe tempel. Hier een klein probleempje: ik had niet de juiste kleding aan. Geen probleem, dan doen we dat morgen op eigen gelegenheid. Daarna naar Het nieuwe paleis van de Sultan. Hier was de wisseling van de wacht te zien. Aan beide zijden van het grote hek staat een ruiter te paard en een wachter in een hokje. Deze moeten beiden een half uur stil staan, de paarden ook. Het is alleen om kwart over negen in de ochtend al dik 30 graden. Vlak bij het paleis is het Nationaal Monument voor de slachtoffers van de 1e en de 2e werldoorlog en van de oorlog tegen de communisten (1948-1960). Eigenlijk begint het al te warm te worden voor zulke wandelingen maar we willen toch wel meer zien als alleen de markt in China Town. Dus hop weer in de auto (met airco) en op naar een heel oud treinstation uit 1911 in Moorse stijl gebouwd. Ook het oude paleis en gerechtsgebouw zijn in Moorse stijl gebouwd.

Na al die oudheid tijd voor iets nieuws: DePetronas Twin-Towers. Voor sommigen bekend van de film "Entrapment" met Sean Connery en Catherine Zeta-Jones. Prachtig om te zien maar als je al in Dubai bent geweest is deze jongen niet zo heel indrukwekkend hoog. We zijn dan ook niet naar boven geweest. Welhebben we in de shopping Mall onder de Towers koffie gedronken en natuurlijk alle winkels bekeken die er zijn. Van alle dure merken die je maar kunt verzinnen hebben ze daar de originele uitvoering. Van kleding tot electronica en van parfum tot de duurste juwelen. Je begrijpt het al, we hebben alleen maar gekeken.

De bovendste etage is helemaal geweid aan eten. Heerlijk, maar als je 's morgens al stevig ontbeten hebt, is het nog te vroeg om iets te nemen. Wel voor jullie even wat foto's en een filmpje om in de stemming te komen.

Moe van het slenteren hebben we voor € 0,75 in de Monorail gezeten. Deze rijdt boven gronds dus hadden we een prima uitzicht over de stad. Na zo'n 3 kwartier uitgestapt bij een ander Shopping Center. Daar werden we overvallen door een uitbundig kerstgevoel. Nog nooit hebben we zo'n leuke entree gezien. Ook hier hebben we foto's en een video van. De video's gaan iets langer duren maar zodra het lukt komen ze op de site.

Nu nog even wat drinken en dan weer opladen voor een nieuwe dag Kuala Lumpur.

Tot morgen,

Ron en Corry

Henk

Mooi verhaal en schitterende foto's.
Veel plezier verder maar dat zal best lukken