Ron-en-Corry-in-maleisie.reismee.nl

De reis naar Taman Negara

Zoals jullie zien heeft Adrie gelijk, er is in de jungle ook internet dus daar komt weer een verhaal.

Vanochtend om 9 uur vertokken met de privetaxi richting Kuala Tembling. Dit is de naam van de rivier die door de jungle van Taman Negara loopt. Na 3 uur snelweg kpomen we in een dorp wat bestaat uit vijf huizen, een bushalte (voor de backpackers

Wink
, want niet iedereen heeft een privetaxi) en een steiger waar de rivierbootjes al op ons liggen te wachten. Het is vrijdag en dan duurt het weekend-gebed voor de moslims wat langer dus vertrekken wij ook iets later dan gepland. Maar geen nood, het is heerlijk weer en wij genieten van de zon. Tijdens de boottocht hebben we dankzij de GoPro van Jeroen, hele mooie opnamen kunnen maken. Zoals julie weten staan we zelf bijna nooit op de foto, maar met deze camera hebben we een uitzondering gemaakt. Niet dat wij blij zijn met de beelden, maar ja, voor jullie doen we veel.

Na bijna 3 uur varen (!!!) kwamen we bij ons hotel, Mutiara Taman Negara. Mooie losstaande houten huisjes die aan de rand van de jungle staan. Er moet natuurlijk ook weer gegeten worden, dus met de taxiboot naar de overkant gevaren (1 minuut) om dit keer chinees te eten.

Morgenochtend vroeg gaan we een trekking maken met als HOOGTE punt, een stuk route over hangbruggen tussen de boomtoppen.