Ron-en-Corry-in-maleisie.reismee.nl

Op weg naar en er zijn in Batu Ferrenghi

Om half negen opgehaald, door onze intussen welbekende chauffeur Wen, om een rit van ruim drie uur af te gaan leggen naar het eiland Penang. De eerste vijf kwartier door de Cameron Highlands slingerend naar beneden, om vervolgens de snelweg te nemen. Dit schiet meer op. Om op het eiland te komen gaan we het laatste stuk over een 16km lange brug. Voor deze reis hebben we gekozen voor wat luxere hotels, dus ook hier een goede keus gemaakt. Zeker voor het zwemmen in de zee staat Penang niet erg hoog aangeschreven. Waar het wel hoog voor staat aangeschreven komen we later op terug. Het zeewater is niet zo helder en vaak zijn er kwallen. Maar we hebben een prachtig zwembad, dus.... genieten!!!!!!!!

Er hangt een gitzwarte wolk boven de bergen, maar het blijft droog.

's Avonds voor de deur van het hotel begint de Nightmarket, en een paar honderd meter verder is een Foodcourt en daar staat Penang wel om bekent. Wat ze hier allemaal te eten heben dat gaat iedere verbeelding te boven. Van Thais tot Chinees en van Indonesisch tot Hindoes. Vlees, vis, groenten, maar ook heerlijke pannenkoeken met vers fruit en ijs. Gelukkig hebben ze hier geen weegschaal dus letten we nergens op. Een aantal gerechten besteld en ook s voor nog geen zes Europa totaal volgegeten. Een ding is zeker, morgen eten we hier weer. Hierna nog de markt over geslenterd voor de broodnodige beweging en dan naar bed om morgen de laatste rondrit met onze chauffeur te maken.