Ron-en-Corry-in-maleisie.reismee.nl

Heritage tour door Penang

Jullie zullen wel denken, is er iets met mijn computer of is internet nou zo traag? Nee hoor, de afgelopen twee dagen waren wat vermoeiend en hadden we geen inspiratie om te schrijven. Nu zitten we noodgedwongen binnen omdat er een plensbui valt en we niet bij het zwembad kunnen zitten. Dus ben ik aan het schrijven gegaan.

Vandaag de laatste dag met onze chauffeur en er staat een bezoek aan de oude stad op het programma. Op Penang is nog veel van de Hollandse VOC tijd te vinden. Zo is er nog een fort uit die tijd met een bronzen kanon met VOC afbeelding. Ook zijn er nog diverse gebouwen uit de tijd van de Britse overheersing. Naast dat de overgrote meerderheid van de bevolking Islamitische is, zijn ook bijna alle andere geloven aanwezig. Zo zie je in de "Harmonie-straat" allemaal verschillende gebedshuizen naast elkaar. Van Boeddha-tempels tot Engelse kerken. En natuurlijk ook een Moskee. Het is allemaal heel interessant maar het is dik 40C, dus we kiezen ervoor om toch maar richting hotel te gaan. Snel omkleden en dan lekker naar het zwembad. Alleen uit die donkere wolken komt nu wel en bui, en wat voor een. Pfff, gauw naar binnen en dan maar voor jullie aan de slag. Ron is inmiddels naar de gym, want van al dat eten, ik zeg niets. Vandaag verder geen bijzondere dingen op het programma, dus jullie horen ons morgen weer.

Groetjes, Ron en Corry

Raymond & angelique

Even relaxen kan ook geen kwaad. Jammer vd donkere wolk maar zal best een kort buitje zijn. Wat zijn de plannen vd volgende dagen?