Ron-en-Corry-in-maleisie.reismee.nl

Een dag van uitersten …

Op mijn “Bucket-list” stond deze activiteit niet, maar we hebben er absoluut geen spijt van: vandaag een vier uur durende tocht op een JETSKI gemaakt. Met vijf jetski’s (4 x 2 personen en een gids) zijn we de zee opgegaan. Lankawi bestaat uit 99 eilanden en eilandjes (sommige niet groter dan een rots in het water) en wij hebben er 4 van dichtbij bekeken. Zeer imposant om grote rotsformaties uit het water omhoog te zien steken. Bijna alle eilanden bestaan uit zacht kalksteen waardoor er de afgelopen honderd jaar al minstens 10 zijn verdwenen in de zee. Door de invloed van het water brokkelen de rotsen onder water af waardoor zo’n eiland dan verdwijnt.

De bevolking is hier gek op oude verhalen en legendes, zo ook over de vrouw van een koning die, nadat de koning een jaar weg was geweest om met zijn leger te strijden, ze al 4 maanden zwanger bleek. De vrouw beweerde dat het een geschenk van God was, maar de koning geloofde haar niet en veranderde haar in een rots op een eiland. Midden in dat eiland is het grootste zoetwater meer van het land en men zegt als je van dat water drinkt raak je zwanger. Nou je begrijpt, ik mocht het water natuurlijk niet drinken.

Op een ander eiland is een Adelaars kolonie. Prachtig om die dieren van zo dichtbij te kunnen zien. We hebben vandaag voornamelijk met de GoPro van Jeroen gefilmd maar die zijn te groot om in het blog te uploaden. Als we thuis zijn zal ik er een complete film van maken en als je zin hebt, kom je die maar een keer bekijken. Na nog wat dollen met de jetski en met een flinke vaart weer terug naar ons strand. Toch wel vermoeiend zo’n trip dus maar lekker uitrusten op ons Bounty strand.

Wanneer we op de kamer komen om te douchen voor het avondeten, ligt er een uitnodiging voor het begin van het Kerstfeest. Hoezo moslimland? Om 19:00 uur worden we in de lobby verwacht en staan er drankjes en hapjes klaar. De lichtjes van de grote kerstboom in de lobby worden op feestelijke wijze ontstoken. Met een zeskoppige band worden er uit volle borst kerstliedjes gezongen door alle aanwezigen uit alle landen. Voor de genen die de tekst niet zo goed kennen zijn er speciaal flyers gemaakt. De bediening heeft speciale kleding aan in de rood-zwarte kleur van kerst en ook de band ziet er fantastisch uit. Het is wel heel bijzonder om in je zwembroek naast een kerstboom te staan, maar wij zijn al wel in de stemming. En jullie ???

Henk

Jammer blijft Jeroen toch alleen

adrie en wilma

in kerst stemming zijn we nog niet, maar qua temp.
zal je wel in een kerst stemming komen (of winter slaap)
Het is hier 2 gr. Dus het zal wel even wennen zijn als jullie terug komen. Geniet nog maar van jullie vakantie, en ik weet zeker dat jullie weer een levenservaring rijker geworden zijn, groetjes uit koud abbenbroek en tot weerziens op ron zijn verjaardag.

pa

Zo het zit er haast op,maarjullie hebben een fantastische vacantie gehad,kan je me op de valreep nog het vluchtnummer sturen,dat kan ik niet vinden
Pa

Angelo en Cora

Leuk leuk allemaal!
Jullie hebben volop genoten en gezien!
Een hele goede terugvlucht toegewenst en tot snel!!

Raymond en Angelique

Nou, lekker zeg al die mooie beelden en verhalen.
Wij hier in dit koude land met de kachel aan en jullie daar plat op het strand, en daarna even schuilen omdat er een buitje komt.
Hoop dat jullie genoten hebben tot nu toe en tot snel.