Ron-en-Corry-in-maleisie.reismee.nl

Cameron Highlands

Een beetje laat met ons verhaal door alle "drukte". Ja, ook op vakantie is er een strak schema en zijn werk 's avonds moe van alle indrukken. Maar hier komt het dan.

Na het ontbijt is Ron helemaal wakker en blij want we worden opgehaald door een hele stoere Landrover inclusief Forrest-ranger. Met weinig vaart maar veel kracht brengt hij ons de berg op door onherbergzaam terrein. Boven op de berg aangekomen (de hoogste berg van het westelijk deel van Maleisie) hebben we het laatste stuk te voet afgelegd met als beloning een schitterend uitzicht over de vallei en met prachtige vergezichten over de bergen. Hierna zij we weer een stuk naar beneden gegaan en hebben nog een wandeling door het vochtige oerwoud gemaakt, de Mozzy Forrest. Een oerwoud wat zijn naam eer aan doet, want het is er heel vochtig en de grond sompig. Er groeien schitterende bloemen waaronder de "apen-beker". Dat is een soort vleesetende plant waar de apen water uit drinken. Verder naar beneden beginnen de theeplantages. Grote uitgestrekte vlakten tegen de heuvels met ontelbare theeboompjes. Heel bijzonder om van dichtbij te zien waar onze thee nu eigenlijk vandaan komt. Elke drie weken zijn de scheuten goed om te plukken. Vroeger ging dat met de hand, tegenwoordig met een soort heggenschaar die door twee mannen over de struiken wordt gehaald. Hierbij wordt alles afgezaagd, dus is de thee niet meer zo zuiver als vroeger, maar dat wordt later in de fabriek weer gereinigd.

Weer in het dorp waar ons hotel ligt zijn we nog naar een vlindertuin gegaan. Hele mooie, grote vlinders en "ander gedierte". Ron zo stoer om een levend blad vast te houden, huh ... Voor de lunch zijn we naar de plaatselijke golfbaan gegaan, een adresje van onze chauffeur. We waren niet de enige, want de Sultan en een paar ministers kwamen ook op bezoek. Niet voor ons hoor :). Onderweg terug stond het vol met politieauto's en militairen, want de Sultan moet goed bewaakt worden.

Voor vandaag vonden wij het wel weer genoeg, dus heerlijk op het balkon genieten van het prachtige uitzicht. Morgen een lange rit voor de boeg naar het eiland Penang.