Ron-en-Corry-in-maleisie.reismee.nl

Laatste dag in Kuala Lumpur

Daar zijn we weer,

Vandaag stond er niets gepland dus hebben we eerst heerlijk uitgeslapen, het is ten slotte vakantie. Na het ontbijt zijn we op zoek gegaan naar de Hindoe Tempel waar we gisteren niet in mochten vanwege de dress-code. Na een uur gewandeld te hebbenbleek deze dichterbij dan gedacht, 2 straten achter het hotel. Aan de overkant van de straat was ook nog een Chinese Tempel, dus ook deze maar gelijk bezocht. Hier zijn ze gek op wierook en het stond dan ook blauw van de rook. Hierna naar de Hindoe Tempel, maar daar werden we terug geroepen omdat we onze schoenen nog aan hadden. Oké, geen probleem, dan de schoenen uit en in de hand meegenomen. Dat was ook niet de bedoeling, er mogen helemaal geen schoenen in het tempelcomplex. Dan de schoenen maar in de rugzak, ook niet goed. Want wat bleek, in het complex werden we aangesproken door een meneer die vroeg of wij onze schoenen in de rugzak hadden. Wij zagen al gebeuren dat we wéér zouden worden weggestuurd, dus met een stalen gezicht: "Nee hoor, deze staan buiten." Na ons bezoek werden we buiten weer door de meneer aangesproken met de mededeling: "You are cheating me!" Waarop we maar gedaan hebben of we hem niet begrepen en zijn weggegaan.

MIdden in Kuala Lumpur is een prachtig park, de Botanische Tuin. En omdat we genoeg hadden van alle auto's en winkeltjes, hebben we hier de rest van de dag rondgezworven. In dit park zijn verschillende bezienswaardigheden zoals een hertenpark, een vogeltuin en een vlindertuin. Aan de rand van het park is ook het Nationaal Politimuseum en dat konden we natuurlijk niet overslaan. Terug naar de bewoonde wereld werden wij opgeschrikt door een grote hegadis oid die eten aan het zoeken was waar onze voeten stonden. Gelukkig had hij meer aandacht voor andere zaken dus hadden wij geen last van hem. Dan maar wel even op de foto. Moe van het geslenter weer huiswaards. Onderweg nog een winkelcentrum gevonden in de stijl van een Oosterse Markt.

De koffers zijn weer gepakt, want morgenochtend vertrekken we naar de jungle van Taman Negara. We weten niet of we daar internet hebben, maar jullie horen snel weer van ons.

Groetjes,

Ron en Corry

adrie & wilma

Goede reis naar de jungle en natuurlijk is daar internet.
(overal is internet)