Ron-en-Corry-in-maleisie.reismee.nl

De reis naar Taman Negara

Zoals jullie zien heeft Adrie gelijk, er is in de jungle ook internet dus daar komt weer een verhaal.

Vanochtend om 9 uur vertokken met de privetaxi richting Kuala Tembling. Dit is de naam van de rivier die door de jungle van Taman Negara loopt. Na 3 uur snelweg kpomen we in een dorp wat bestaat uit vijf huizen, een bushalte (voor de backpackers

Wink
, want niet iedereen heeft een privetaxi) en een steiger waar de rivierbootjes al op ons liggen te wachten. Het is vrijdag en dan duurt het weekend-gebed voor de moslims wat langer dus vertrekken wij ook iets later dan gepland. Maar geen nood, het is heerlijk weer en wij genieten van de zon. Tijdens de boottocht hebben we dankzij de GoPro van Jeroen, hele mooie opnamen kunnen maken. Zoals julie weten staan we zelf bijna nooit op de foto, maar met deze camera hebben we een uitzondering gemaakt. Niet dat wij blij zijn met de beelden, maar ja, voor jullie doen we veel.

Na bijna 3 uur varen (!!!) kwamen we bij ons hotel, Mutiara Taman Negara. Mooie losstaande houten huisjes die aan de rand van de jungle staan. Er moet natuurlijk ook weer gegeten worden, dus met de taxiboot naar de overkant gevaren (1 minuut) om dit keer chinees te eten.

Morgenochtend vroeg gaan we een trekking maken met als HOOGTE punt, een stuk route over hangbruggen tussen de boomtoppen.

Laatste dag in Kuala Lumpur

Daar zijn we weer,

Vandaag stond er niets gepland dus hebben we eerst heerlijk uitgeslapen, het is ten slotte vakantie. Na het ontbijt zijn we op zoek gegaan naar de Hindoe Tempel waar we gisteren niet in mochten vanwege de dress-code. Na een uur gewandeld te hebbenbleek deze dichterbij dan gedacht, 2 straten achter het hotel. Aan de overkant van de straat was ook nog een Chinese Tempel, dus ook deze maar gelijk bezocht. Hier zijn ze gek op wierook en het stond dan ook blauw van de rook. Hierna naar de Hindoe Tempel, maar daar werden we terug geroepen omdat we onze schoenen nog aan hadden. Oké, geen probleem, dan de schoenen uit en in de hand meegenomen. Dat was ook niet de bedoeling, er mogen helemaal geen schoenen in het tempelcomplex. Dan de schoenen maar in de rugzak, ook niet goed. Want wat bleek, in het complex werden we aangesproken door een meneer die vroeg of wij onze schoenen in de rugzak hadden. Wij zagen al gebeuren dat we wéér zouden worden weggestuurd, dus met een stalen gezicht: "Nee hoor, deze staan buiten." Na ons bezoek werden we buiten weer door de meneer aangesproken met de mededeling: "You are cheating me!" Waarop we maar gedaan hebben of we hem niet begrepen en zijn weggegaan.

MIdden in Kuala Lumpur is een prachtig park, de Botanische Tuin. En omdat we genoeg hadden van alle auto's en winkeltjes, hebben we hier de rest van de dag rondgezworven. In dit park zijn verschillende bezienswaardigheden zoals een hertenpark, een vogeltuin en een vlindertuin. Aan de rand van het park is ook het Nationaal Politimuseum en dat konden we natuurlijk niet overslaan. Terug naar de bewoonde wereld werden wij opgeschrikt door een grote hegadis oid die eten aan het zoeken was waar onze voeten stonden. Gelukkig had hij meer aandacht voor andere zaken dus hadden wij geen last van hem. Dan maar wel even op de foto. Moe van het geslenter weer huiswaards. Onderweg nog een winkelcentrum gevonden in de stijl van een Oosterse Markt.

De koffers zijn weer gepakt, want morgenochtend vertrekken we naar de jungle van Taman Negara. We weten niet of we daar internet hebben, maar jullie horen snel weer van ons.

Groetjes,

Ron en Corry

Kuala Lumpur beter leren kennen.

Hallo allemaal,

Hé hé, eindelijk even zitten. Het is22:30 uur en we zijnnu pasterug op de kamer.

Vanmorgen eerst een heerlijk ontbijt genomen en natuurlijk hoort daar ook een rijsttafel bij. Er was ook gewoon brood hoor. Daarna om 9:00 uur met onze prive-chauffeur op weg naar de high-lights van Kuala Lumpur. Als eerste naar een Hindoe tempel. Hier een klein probleempje: ik had niet de juiste kleding aan. Geen probleem, dan doen we dat morgen op eigen gelegenheid. Daarna naar Het nieuwe paleis van de Sultan. Hier was de wisseling van de wacht te zien. Aan beide zijden van het grote hek staat een ruiter te paard en een wachter in een hokje. Deze moeten beiden een half uur stil staan, de paarden ook. Het is alleen om kwart over negen in de ochtend al dik 30 graden. Vlak bij het paleis is het Nationaal Monument voor de slachtoffers van de 1e en de 2e werldoorlog en van de oorlog tegen de communisten (1948-1960). Eigenlijk begint het al te warm te worden voor zulke wandelingen maar we willen toch wel meer zien als alleen de markt in China Town. Dus hop weer in de auto (met airco) en op naar een heel oud treinstation uit 1911 in Moorse stijl gebouwd. Ook het oude paleis en gerechtsgebouw zijn in Moorse stijl gebouwd.

Na al die oudheid tijd voor iets nieuws: DePetronas Twin-Towers. Voor sommigen bekend van de film "Entrapment" met Sean Connery en Catherine Zeta-Jones. Prachtig om te zien maar als je al in Dubai bent geweest is deze jongen niet zo heel indrukwekkend hoog. We zijn dan ook niet naar boven geweest. Welhebben we in de shopping Mall onder de Towers koffie gedronken en natuurlijk alle winkels bekeken die er zijn. Van alle dure merken die je maar kunt verzinnen hebben ze daar de originele uitvoering. Van kleding tot electronica en van parfum tot de duurste juwelen. Je begrijpt het al, we hebben alleen maar gekeken.

De bovendste etage is helemaal geweid aan eten. Heerlijk, maar als je 's morgens al stevig ontbeten hebt, is het nog te vroeg om iets te nemen. Wel voor jullie even wat foto's en een filmpje om in de stemming te komen.

Moe van het slenteren hebben we voor € 0,75 in de Monorail gezeten. Deze rijdt boven gronds dus hadden we een prima uitzicht over de stad. Na zo'n 3 kwartier uitgestapt bij een ander Shopping Center. Daar werden we overvallen door een uitbundig kerstgevoel. Nog nooit hebben we zo'n leuke entree gezien. Ook hier hebben we foto's en een video van. De video's gaan iets langer duren maar zodra het lukt komen ze op de site.

Nu nog even wat drinken en dan weer opladen voor een nieuwe dag Kuala Lumpur.

Tot morgen,

Aankomst in Kuala Lumpur

Na een goede vlucht van 11000 km geland op het vliegveld van Kuala Lumpur, Een groot vliegveld waarbij je, voordat je de koffers van de band lan halen eerst met een trein naar een ander gedeelte van het vliegveld wordt gebracht. Hierna keurig opgewacht door onze chauffeur die ons komende dagen rond gaat leiden. Met een grote SUV naar KL gereden (54km) en afgezet bij ons hotel SwissInn. De voorkant of achterkant hoe je het wil zien heeft direkt een uitgang in China Town dus na een kort slaapje op weg door China Town. Wat een enorme zooi die daar te koop is. Ice-watches voor € 3,25 (echte originele, je snapt niet dat het kan), honderden tassen, zonnebrillen en ga zo maar door. Ook zijn hier volop kerstartikelen te koop. Uiteraard gelijk even in een keurig restaurant een maaltijd gegeten uiteraard met foto. Nu even op de kamer en vanavond kijken bij China Town by night. Ook hiervan gaan wij foto's maken.

Welkom op ons Reislog!

Hallo allemaal,

Na 3x Thailand gaan we dit jaar naar Maleisië. Zoals altijd gaan we een blog bijhouden zodat jullie op de hoogte blijven van onze belevenissen.

Dit is ongeveer ons reisschema:

Van Amsterdam vliegen we direct naar Kuala Lumpur. Daar blijven we een paar dagen en daarna gaan we de jungle van de Taman Negara in. Dan gaan we een paar dagen naar het hooggelegen Cameron Highlands om vervolgens af te zakken naar het strand van Penang. Als laatste verblijven we nog een paar dagen ophet tropische eiland Langkawi.

Dit is een globaal overzicht, maar we gaan van dag tot dagonze avonturen vertellen.

Als je niets wilt missen, meld je dan aan via je email-adres in de rechter kolom en je ontvangt automatisch bericht als wij iets hebben geschreven.

Veel plezier met lezen en als je wilt kun je een berichtje achterlaten.

Leuk dat je metons meereist!